Wednesday, December 29, 2010

ini jawapan..

Assalamualaikum.

dunia kini sudah berubah. manusia dapat berhubung dari semasa ke semasa. dalam kehidupan manusia ini sangat rapat dengan sains dan teknologi disamping dengan agama iaitu ISLAM.

memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa kita dapat berhubung dengan hanya
- setiap saat
- di mana saja

....dengan hanya hujung jari. betulah pepatah ada mengatakan DUNIA TANPA SEMPADAN, DUNIA HANYA DI HUJUNG JARI.

bagi saya dan rakan2 kini berhubung melaluI
-SMS
-FACEBOOK
-MYSPACE
dan banyak lagi. walaubagaimanapun kita kena tetap berhubung bagi merapat-rapatkan silaturrahim antara kita mahupun berlain bangsa, agama, dan negara.

jawapan..MENGAPA saya terlintas untuk berblog. ramai yg tertanya2.
pelik ke?salah?x mengikut spefikasi?salah ni salah tu...
manusia banyak orang banyak ragam..



dengan cara ini mungkin saya dapat memanfaatkan perkembangan sains dan teknologi yang diciptakan oleh manusia dengan izin ALLAH SWT.
takkan kita sentiasa ke belakang sedangkan masa tidak menunggu kita.


Peristiwa ku jalan ke belakang.

pada suatu hari, ketika saya sedang berjalan bersama-kawan dalam keadaan gembila aku berjalan sambil badan menghadap ke belakang sedangkan saya ingin berjalan kehadapan.
kemudian, sahabatkupun menegur dengan pantasnya.
terima kasih sahabatku kerana mengingatkanku.

moral of the story, saya tanya mengapa lantas sahabat lebih dikenali roy. lalu roy menjawab kenapa kita harus berjalan ke hadapan, kalau nak maju ke hadapan kita mesti jalan kehadapan.
kalau asyik ke belakang bila nak maju.

selain itu dapatlah saya menulis segala apa yang terkandung dalam pemikiran saya, perasaan saya melalui blog ini. nikan public. yang private tu kita private. yang dapat dikongsi kita kongsi. biarlah apa yang ku tulis ini dapat ku simpan dan menjadi tontonan nanti aku 10tahun akan datang...20 tahun akan datang..biarlah apa yang saya tulis menjadi satu coretan bagiku yang tinggal kenangan mungkinku hanya tergelak seorang diri nanti

saya harap semuanya dah terjawab. ini mungkin jawapan daripada saya yang termain-main di minda saya dan soalan yang masih terfikir di minda tuan2 saya tidak dapat menjawabnya kerana saya tidak dapat membacanya...

sekian..

No comments:

Post a Comment

thanks;)

thanks!!

Followers