Friday, January 7, 2011

wah!!rain god!!

Assalamualaikum.


hujan lebat mencurah- curah yang x ku minta-minta. HUJAN MEMBAWA RAHMAT..angin membawa khabar berita gembira..dari semalam tak henti2..


tidur semakin best!!!


keluar ke kb nak pergi pasar


itulah rutin ku selepas spm yang duduk dirumah. temani ibuku ke pasar. tapi lain kali ni hujan yang lebat.
ALAMAK.. x igt bawa payung habis basah kuyup..


dalam perjalanan ke pasar tanpa berpayung berkejaran kakiku termasuk ke dalam bekak..pipiku mula mememam..YA ALLAH air apa nie kat pasar.. mak aku kata air ikan2 ..lagilah pipiku meremam..aku terus ke surau dan membasuh kaki ku..


menunggu hujan reda


menunggu hujan redha, mak aku melihat gelagat penjual dah lama pun kat pasar tu menunggu pembeli. aku lihat gelagat yang macam lain dari spesis.kadang2 ok tp ok..die bukannya gila. kesian tgknya macam sedih melihat riak wajahnya. aku melihat die menjual tisu kotak dan sabun basuh. aku membisik ma sabun kat rumah macam nak habis dah..beli kat sini jelah..kesian tgk.


-mak aku tanya berapa ringgit sabun tu..
-die menjawab dengan tercungap-cungap menjawab rm15..
-mak aku acah je nk kureng..
-die setuju rm12..biozip co-enzyme..

-belilah sabun
semuanya ikhlas kerana ALLAH..SWT


dengan gembira dengan riak wajahnya mendapat duitnya itu. aku masih melihat wajah..lalu die tunduk malu2..dan masih memegang duitnya itu..


pada suatu ketika aku memandang ke lain..lalu dengan tangkas aku melihat die menyimpan duitnya dalam c**i nya..dalam hatiku tergelak,,mungkin rupa-rupanya di malu kot aku asyik tgk die krn sebenarnya mungkin die ingin simpan duitnya kedalam c**i nya itu..biasalah..


lagi sambil menunggu disitu. mak aku pula tanya lagi die
dimana dia tinggal? dimenjawab dengan gagap tinggal dimana2 sahaja
sedih melihat nasib dianya itu..


ingatkan diriku juga susah dan alhamdulilah dengan kehidupan sekarang tapi rupa-rupanya ada juga yang lebih   sengsara untuk menyara dirinya..


dalam perjalanan ke rumah aku hanya senyap sahaja x terkata apa..


rasa macam nak demam..dengan basah kuyup jugak la....


the end**sebenarnya masih teringat kpd penjual tu tadi..sedih..


sekian...


No comments:

Post a Comment

thanks;)

thanks!!

Followers