Thursday, February 24, 2011

KUATKAN HATI ;)

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera ;

"Tuhan Yang Maha Mendengar,Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui,Tegarkan jiwa ini untuk berada pada jalan-Mu untuk selamanya,Jangan biar diri ini tandus dimamah kefuturan,Menjauh dari-Mu, meminggir dari-Mu,Kuatkan hati ini wahai Tuhan,Kerana tiada siapa tahu kehidupan hamba-Mu ini nanti akhirnya melainkan hanya Engkau." 
                                                                                                                                                   ~iluvislam~

AL- QURAN NUR KARIM ;
 “Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman” (Qs. Ali Imran 139).

HADITH AL-NABAWI


Dari Abu Hurairah r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. bersabda: “Barangsiapa yang menempuh sesuatu jalan untuk mencari ilmu pengetahuan di situ, maka Allah akan mempermudahkan baginya suatu jalan untuk menuju ke syurga.” Riwayat Muslim
WALI-MU ALLAH 
Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari,maka payah melaluinya,panjang jalannya dan banyak rintangannya.(imam Al Ghazali).

PUISI
Ya Allah
Cita-citaku terlalu tinggi
Inginku gapai sebelum diri dimiliki

kerana selesa berdikari
tanpa ada yang membatasi
Fitrah ditolak jauh sekali
sekadar ingin mencari kepuasan diri
 
PETIKAN NASYI '


             Tika mengenang Ghafar-Mu
             Putus asa tiada lagi
             Semangatkan pulih semula
             Harapanku subur kembali
             Ujian menimpa menekan jiwa
             Tak sanggup meneruskan perjuangan


seriously , aku sebak dan insaf dengar lagu ni , memang mendidik jiwa ;




BUAT MASA INI , keputusan SPM mungkin keluar tak lama lagi, apa yang penting aku kena redha dan sabar , usah risau bila keputusan diumumkan , apa yang pasti hari tersebut akan datang dengan sendirinya tak perlu tekan butang "next"
aku yakin aku dah buat terbaik , untuk ibubapa,sekolah dan diriku..


aku minta maaf jika, aku tidak dapat seperti yang dijanjikan , yang mana aku telah mengangkat KELIMA-LIMA jari kanan dengan penuh semangat berkata ;


dan menandatangani SIJIL AKUR JANJI bertarikh 12 april 2010




aduh, semakin dekat dengan tarikh ini, semangat aku sedikit berkurang, YA ALLAH TABAHKAN HATI aku..
aku hanya doa,doa,doa ! 


p/s

sayu rasa , aku harap air mata kegembiraan menantiku nanti , INSYAALLAH ..

1 comment:

thanks;)

thanks!!

Followers