Thursday, February 10, 2011

SMART SHOP

Assalamualaikum dan selamat 


MOOD ; ferasaan[p] bercampur baur ; CEO SMART SHOP PROGRAMME


ok, kali ni ada dua MOOD seperti kat atas tuh !


10.00 pg
selepas terlelap lepas habis MHI,,then tgok tv, my mum ajak pergi KOTA BHARU ; untuk pergi bayat bil telefon dan internet ;
ok2, dalam perjalanan ternampak kesan kemalangan depan kamdar 24/1 hari tu, baru ferasan yang mana tempat letak syiling parking patah bersudut 180 degre siot ! 


then, mencari parking tu la masalah utama, tgok2 MBKB tgh mengangkut motosikal yang parking tak masuk petak !
so, saya cakap macam ; PADAN MUKA NGAN HANG ! PASAL PO HANG LETAQ KAT TAK DOP PARKING  ! SAPO SURUH ; PADAN muka HANG !


seterusnya, ada pula yang kena kunci tayar !! si-ot macam robot kereta tu,, comel ...


dapat la parking, so, sy terus pi kedai TM ; OK, nasib baik aku pakai JEANS
apa yang terjadi ; aku SEBAK ! atas lantai TM


(ok, masa comment kat tchr yus punya wall ; sy ingatkan sebak tu jatuh tp amin ckp sibuk ; tp aku tahu sebak tu jatuh,ok)


next, malu giler aku ; macam mn aku jatuh ; ha, mai nak habak pi !! kaki kanan meluncur 100 cm dan kaki kiri meluncur ke belakang 50 cm , sakit giler kangkang aku ; aku duduk macam ahli gimnastik ; 180 degree..
setakat tu ok lagi, tapi malu giler dengan pekerja TM, muka tak tahu mana ; then, sementara nak tunggu mak saya bayar bil saya intai la kamera die ; takut-takut die msuk dalam YOUTUBE malu giler ; then aku paling ke kamera ; dengan slumber nya aku buat muka buruk ; tak kesah la org tgk, kat situ mak cik n pak cik je ada ; aku terus buat muka buruk dkt kamera pita tertutup tm, tu.. lepas geram,,


ok , maaf la kawan-kawan aku suka makan, so jgn sekat kalau perut aku meracau, nak makan. aku terliur nak makan donut yang empuk ; ha, my mum cakap ce tgk giant? ada donut tak ? sedap jugak, ok masuk giant ! wah, kedai roti dan kek? aku nk donut !!!!!! kek pun sedap !!! x leh, on diet !! no kek ! kek banyak kalori, so beli donut ! wah, sedap nya...kla best donkin donut,,,tak pe la syukur mana ada !




                                                                           xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx




OK, nak bercerita SMART SHOP !!


ok, kali ni smart shop tak nak jual barang dapur? pinggan mangkuk? tapi smart shop nak jual PERSONALITI DIRI ,,sebagai panduan anda dan pembaca sekalian


assalamualaikum, ha3 ,,mak cik pak cik SELAMAT DATANG KE "KEDAI PINTAR" ok, hari ini kita nak bercerita pasal kesihatan dan pengurusan diri !! mak cik dan pak cik sekalian yerrr ! ok, stay yerr kat kata TV BESAR-BESAR ; dan Up cikit VOLUME tv anda biar jiran-jiran pun sama tgok ; baru up traffik SMART SHOP..menonjak !


first, aku dapat satu tips dari mak saudara aku ; sekarang ni dia sudah slim dan kurus giler ; dan semakin cun dah sekarang; muka macam orang arab mesir ; comel !


ok; die cakap die hanya makan nasi sekali je sehari pada makan malam dalam 6.30 hingga 7.00 then, tghari die meng-ratah lauk sahaja ; die banyak minum air masak kerana minum air menjadi cepat kenyang ; dan waktu malam die minum air TEH CINA ; ok buat pak cik dan mak cik sekalian, ok TEH CINA biasanya rasa tawar dan sedap ,,sy suka teh cina ni,


TEH CINA mampu menghilangkan stress dan melancarkan pembuangan air besar , 
die cakap die tak guna pun supplement ; masa diambil lama jugak nak maintain satu tahun jugak..nak biar berkesan ;
lama kelamaan badan maintain, so teruskan hidup seperti biasa ,,


seterusnya, kepada budak-budak lelaki yang ingin semayang jumaat tu, biarlah sopan dan kemas sedikit, untuk solat jumaat, JUMAAT hari mulia so, hormat la sedikit , bukan sedikit tapi banyak, lama dah ferasan ni 


solat jumaat ; t-shirt dan seluar track , apabila sembahyang tarik-tarik baju ke belakang tak bagi nampak boxer die,, eish..teruk betul, dah la rambut kusut masai, malu la kita ni lelaki, so pandai la nk kemaskan diri
sunat ; pakai wangi-wangian ..


# saya tahu, ini tak suka di mata saya dan mungkin tak memenuhi cita rasa saya , tp mungkin anda penuhi citarasa ALLAH SWT , bukan apa untuk kesempurnaan solat anda, saya tahu ini macam busy body tapi untuk kebaikan anda ;


seterusnya ; tak kira lah kla saya ke KB MALL,GIANT,PARKSON, OR MYDIN sekali ; terpaksa menjaga mata yang teramat sangat , tiba-tiba kalau saya masuk tempat-tempat macam tu,rasa macam ringan sangat nak tengok benda pelik-pelik ;
yang sexy , nampak tu, nampak ni ; MASYAALLAH , sakit doe mata ; 


tapi kata ustaz farid ; MUNGKIN INI REZEKI ! ha3..


ok, wah..!!! mak cik-mak cik cantik dan tersenyum menawan hari ini yerr tengok SMART SHOP ! i like ! cantik nya mak cik bertudung ,, harap-harap ini semua berlaku juga pada anak-anak GADIS MELAYU ISLAM kat malaysia ini , baru "BARU BILANG , SIAPA KATA GADIS MELAYU TAK MENAWAN " ,kata jamal abdillah !


ha3,,kawan jangan spam , flag , pula blog saya kalau saya komen pasal ini , saya harap anda ambil positif la apa yang nak diperkatakan ini 


"biarlah rasa pahit apabila menelan ubat, tapi ambil la yang positif apabila makan ubat supaya sembuh dengan izin ALLAH SWT"
 “Tapi nak, rasa ‘masin’ dari penderitaan yang dialami itu sangat tergantung dari besarnya ‘qalbu’ (hati) yang menampungnya. Jadi nak, supaya tidak merasa menderita, BERHENTILAH MENJADI GELAS. Jadikan qalbu dalam dadamu itu SEBESAR DANAU.”
tapi apa yang saya baca ini menarik dan nak kongsi yang ni je dari DR. MUSLIMAH yang penutup ni je tapi renung-renungkan lah ! 



Selanjutnya terserah kamu wahai wanita, kalian semua sama, telanjang di hadapan lelaki lain, di tempat umum. Aku berlepas diri kalau nanti kelak kalian sama-sama di neraka. Aku hanya menunjukkan jalan, engkau sendiri yang melakukan itu semua, maka tanggung sendiri semua dosamu" Syaitan tak ingin ambil risiko. Demikian halus, cara yang digunakan syaitan, sehingga manusia terjerumus dalam dosa tanpa terasa. Maka hendaklah kita semua, terutama orang tua jika melihat gejala menyimpang pada anak-anak gadis dan para wanita kita sekecil apapun, segera secepatnya diambil tindakan. Jangan biarkan berlarut-larutan, kerana kalau dibiarkan dan telah menjadi kebiasaan, maka sakan menjadi sukar bagi kita untuk mengatasinya.
Membiarkan mereka membuka aurat bererti merelakan mereka mendapatkan laknat Allah, kasihanilah mereka, selamatkan para wanita muslimah, jangan jerumuskan mereka ke dalam kebinasaan yang menyengsarakan, baik di dunia mahupun di akhirat. Dengan itu kamu akan lebih selesa, lebih kelihatan lincah dan energik." Lalu dicubalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bahagian bawah hingga lutut atau mendekati paha ternyata membuat lebih selesa dan leluasa, terutama ketika akan duduk atau naik kenderaan. "Yah.... tersingkap sedikit tak apa-apa lah, yang penting enjoy," katanya. nak selanjutnya baca lah sendiri !!!

antara pemakaian GADIS MELAYU ,,saya dari eka

P/S
saya harap anda tak spam , flag , report abuse , sya eh? kesian la saya,,, sanggup ke saya masuk lokap ; ??
apa yang saya mahu,,
saya ingin meyokong KEMPEN TUTUP AURAT OLEH TOK GURU NIK AZIZ
dan menjalankan tuntutan agama sebagai muslim walaupun AKU HANYA MANUSIA BIASA
dan juga ditujukan kepada golongan sejenis macam saya jugak !!


















No comments:

Post a Comment

thanks;)

thanks!!

Followers