Monday, January 24, 2011

give me hope! :P

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia


nampaknya, mengapa eh amir hari ni berjiwa patriotik. tapi, malangnya cikgu mat daimin tidak berapa menyukainya. dan dia prefer guna assalamualaikum, selamat pagi dan selamat-selamat la..


berita yang tak berapa menggempar kot, mujurlah saya lahir sebagai seorang lelaki yang gah? kot ! ha3..mempunyai kelebihan-kelebihan tertentu dan juga mempunyai kelemahan-kelemahan yang tertentu. hot newz today, pembunuh nombor 1malaysia bagi wanita ialah kanser servik. 


so jaga-jagalah servik anda, saya tak kata tapi doktor yang kata. selepas sy belajar bio baru saya tahu apa itu servik. dan tak belajar bio pun dah tahu apa itu servik. nak saya cerita ke? tak payah.


oh, saya tahu dah dalam benak fikiran pembaca sekalian, mungkin ini satu sensitif tapi tak kot, dalam buletin utama  dah ada tadi. so, yang mana-mana rasa gentleman,handsome jangan risau keayuan terjejas itu, cepatlah pergi buat suntikan servik ye! bukan apa ianya sebagai vaksin untuk pertahanan untuk stimulate je..so, pergila suntik sebanyak mungkin.


so, bagi kaum yang rasa keayuan, anda janganlah steady je, penyakit dijemput tanpa  diundang tau! so, saya bersyukur menjadi kaum lelaki walaupun menjadi igauan sesetengah kaum perempuan. 


yes, kali ni aku berjaya mengharungi hidup di zaman baharu dengan penuh harapan supaya dapat merubah sedikit corak kehidupan tapi, sebenarnya bukanlah untuk anda memahami sepenuhnya. memang hidup nie sebenarnya perlu anda fahami dan perlu juga penelitian orang lain.


tapi sebenarnya, proses untuk kita merubah kepada dari yang lama kepada suatu yang baru bukannya senang tapi ianya memakan masa yang agak lama. pelbagai kegembiraan,kesunyaian,kesedihan memang dalam lubuk hati saya sukar untuk digambarkan dan bukannya saya perlu orang menggambarkan. tak payah susah-susah !


memang orang cakap aku nie gi-la..! tapi sebenarnya itu pun yang berlaku. tidak ada niat pun nak berbalas-balas apa yang orang cakap; tulis ; dan apa yang didengari..tapi sesuatu yang hak dan batil perlu dipertengahkan. jadi yang ni anda perlu fahami..dan macam mana anda perlu memahami? fikir-fikirkan lah..


memang orang otak..tapi otak kosong. bak kata buah kelapa hanya ada isi, tiada pun airnya... tapi mujur juga ada isi boleh buat parut kelapa. so, Allah ada bagi otak fikiran untuk kita berfikir kita fikir! so, jangan cuba nak cabar keayuan;kemachoan saya walaupun anda berada di kaum majoriti di malaysia ini.


memang masalah telah saya memberitahu kepada satu dunia ! memang saya ikui. itu mungkin kesilapan lama. tiada niat pun untuk menciplak segala apa yang terkandung dalam kandungan orang untuk saya kandungi. buat apa saya nak kandungi sedangkan saya tidak ada tutt.. betul tak..memang jelas mungkin apa yang saya tulis tertuju ke arah anda tapi, tak mungkin tak seluruh dunia mengetahui masalah kita kan..eh2, saya ada masalah ke? *tertanya diri sendiri*


seterusnya, *tanda wacana tu* memang mungkin la? indah rupa dari khabarnya ; fikir tak fikir, saya rasa memang betul pun,saya mungkin kat depan kot nampak baik, tapi dalam internet,fb,blog nampak jahat kot ! manis kata-kata, perlakuan sebiji macam *kfc*..hot&spicy..ayam kfc kau kata kat aku? ha3, gurau je..at least ayam kfc, boleh makan sekenyang-kenyangnya tanpa  memandang kiri dan ke kanan pun..


herm, one more, jangan salah-salah sapa-sapa pun dalam hal ini, mungkin aku gila-gila dan mungkin tiba-tiba mintak numbor dengan si S ni. dengan sepantas kilat di reply, tapi tak salah kan, mintak number kawan dan nak sure betul ke kawan tu. dan nak bertanya. dan tak salah kan? tak perlu tak sedap hati, yang amir tak la sejahat-jahat penyembelih ayam nak siang-siang tengkok orang, saya tak la sejahat makhluk nak passing kat orang, tak perlu la risau,eh !


so, dah rasa seminggu dah hantar surat, tak terbalas pun, ragu-ragu kot takut penyembelih ayam ni makan orang. tapi sy tak lah menunggu sangat mengharap orang membalas. cuma rasa macam tak sedap hati. dia ini ada masalah dengan aku lagi ke? saya harap tak kot, saya tahu anda..tapi memang rasa tak sedap hati langsung ! hidup tak aman *katakan*...
walaupun, saya ini suka mencari masalah dengan orang lain..


i hope..


p/s


mungkin tak ada niat pun saya nak tuju-tuju entry kepada sesiapa. 
saya tidak menulis untuk sesiapa. 
saya tidak tulis untuk membalas orang tulis.
saya tidak tulis untuk membalas orang cakap.
saya tidak tulis untuk soalan yang ditanya.
saya tidak tulis untuk jawapan kepada sesiapa pun.. 
saya tak suka marah..
saya tak suka dimarahi..







No comments:

Post a Comment

thanks;)

thanks!!

Followers