Thursday, January 13, 2011

HAPPY VS GEMBIRA

Assalamualikum,


tik top tik top. keletihan teramat pada hari ini. sampai tertidur ku diatas katil lagi yang empuk lagi menyelerakan sehingga tidak sempat tertengok cerita A YOU B. sungguh lena tatkala lagu TOLONG INGATKAN AKU apabila mendengar baik2 kata yang mengasyikan jiwa sambilku tertiarap dengan hebatnya dihadapan laptop.baru pukul 1 pg rupanya,rasa mcm lama terlelap tu. sampai ayahku mengerakkanku pada awal pagi sambil berkata dengan sopan


sedapnya ustaz muka empat segi memberi ceramah..


maksudnya: "ustaz empat segi" itu bermaksud laptop. "memberi ceramah" bermaksud lagu ana rafali.


lantas berbikas ku bangun dengan segarnya. melihat kelibat ayahku sedang berhubung dengan-NYA. maka tanpa melingahkan masa. ku terus ke tandas dengan kencangnya. menyubur diriku dengan kesegaran air-MU . laluku join abahku.


lamanya..laluku mengaminkan permintaan hambamu..


oups.. ternampak sebuah novel tafsiranku yang menjadi panduan manusia sepanjang masa sehingga ke kiamat tatkala air kesegaranku masih ada pada diriku lantas ku menyambung bacaanku pada muka surat 257. sangat mengisafkanku dengan terciptanya ciptaan seekor burung. ayat itu menjelaskan


"tidakkah mereka memerhatikan burung-burung yang dipermudahkan terbang di angkasa lepas. tidak ada yang menahannya selain daripada maha penciptanya. sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda kebesaran-NYA bagi orang yang beriman"


 KERJA OH KERJA


pada petang tadi, saya dapat newz daripada IPOH selepasku mendapat berita dari UIA dan THUNDERMATCH kat low yat..petang tadi merupakan beritaku yang ketiga untuk tawaran bekerja. kesemua tawaran kerja tu merupakan di tempat kerja pak dan mak saudaraku.
bukan apa, dalam diri ini ada perasaan malas. itu penyebab utama. dan perasaan malas juga perlu dikikis dalam diriku juga kerana ianya merupakan misi tahun baru. yang aku tak pasti kat rumah saudaraku ada x internet. dalam hatiku berkata, x kan x de, semuanya dah bekerja. tapi yang aku pasti..x tahulah...
afnas cepatlah buat choice. hari tu x nak kerja. kla tidak dah nk dapat sebulan gaji.


ha, tawaran istimewa mak saudaraku di IPOH..
- nak kerja
- tak nak kerja
- nak jalan-jalan
- nak buat lesen
- lesen moto
- lesen kereta


datang je dulu kat rumah..jalan2..dalam hati tergerak sedikit offer tu..


BAHASA STANDARD LELAKI


biasalah lelaki nie, macam2 keluar dari mulut, tulisan, atau mana2 chatbox. sebagai perempuan anda perlu memahami lumrah hidup seorang lelaki, biasalah, tak cun ke? x macho ke? itu kisah dia.
tapi kami masih mengamalkan teras RUKUN NEGARA KE-5 ; KESOPANAN DAN KESUSILAAN.
seperti vavi..hahaha..itulah perkataan baruku selepas 17 tahun hidup kedunia nie.


KES BULI


nampaknya kes buli meleluasa..hahahaha..bestnya dapat terbalas juga apabila pada malam tu aku sorang je lelaki yang muncul di chatbox, tp kali ni 3 lawan 1..tapi mak cik x terbalas balas..haha..layan..


CHIPSMORE


haha, bestnya hidup macam chipsmore, ada orang nak offer OREO. lagi saya suka
- putar
-jilat
-celup
best..


TENTANG HATI


susah nak bercakap tentang hati ni sebenarnya. kla hati sendiri tak pe, ni hati orang lain, susah!
tak baik tau saja2 nak menghilang hati secara sengaja dan tidak sengaja. tapi yang penting kembali kan hati kembali kerana hati penting untuk proses asimilasi, semua orang tahu kan. ha, cepat2 la hati tu datang.


NASIHAT 1st 2011


oh, nasihat ke? x lah, sya ni bukanlah doktor KAMSIAH tapi sayalah doktor COME TO ME..jika ada masalah, boleh saya tolong apa yang saya boleh tolong,
ada masalah? ini penyelesaiannya.


jadilah anda seorang A MORNING PERSON.
ha,memang sukar. slps spm ni tp, cuba2 praktikan.
mudah je, sebelum tidur muhasabah diri hilangkan segala yang terkandung dalam diri yang menyerabutkan. biarlah hilangkan sepenuhnya. luahkan. selepas tu bangun menghadap ilahi, memohon kepadanya permudahkan segala urusan. dan baca doa. dan ada pun dalam AL-MATHURAT.
senyumlah anda selebar-lebarnya hingga ke pipi..mulakan pagi dengan senyuman. makan makanan yang sedikit manis dan ringan. jangan makan benda yang pedas kerana ianya boleh memecah mood anda kepada yang agresif seperti marah dan sebagainya.






 p/s
terima kasih kerana anda mendengar dan menerima setiap pandangan dengan baik daripada saya walaupun kelemahan itu datang daripada saya sendiri, dan yang baik itu daripada ALLAH SWT..


-suasana ketenangan malam...





No comments:

Post a Comment

thanks;)

thanks!!

Followers