Friday, January 21, 2011

A MORNING PERSON DESTROY..!

Assalamualaikum,

wah, semangatnya aku bangun pagi hari ini, semata-mata aku dah plan nk jd a morning person..
secara automatik, badan berjetak bangun, mengeling ke kanan dan mengeling ke kiri dengan lembapnya, kerana sedar terkejut, jantung pun turut berkencang la sedikit, dalam telifon sudah set  ~A MORNING PERSON~..
ahha, baru tersedar.

then, aku terus bukak laptop and switch on wireless..i take a bath..wow, so cool!! fresh!!
sekarang pukul 4 lebih, biasalah masa yang sesuai kepada-MU..

ha3, terus je buat entry baru BARU TAHU!! kena!!!..dah lama bersawan..

siap2, bergema azan subuh berkumandang, memecah sunyi pagi..tanpa melengahkan masa terus solat subuh..pelik nya hari ini, macam masa lama sangat kot..

ha3, masa yang aku tunggu-tunggu dah lama kot, tak buat breakfast. nampaknya, hari ni semua saya buat darilah cari kuih-muih kat kedai pagi dah prepare breakfast untuk adik saya yang satu-satunya yang masih bersekolah, AFZAN SYAQKIEM, 15 tahun..seronok betul dia makan hari ni berselera..tambahlah semangatku sebagai A morning person..overdos pulak.

tutt..tutt..
eh2 ada jugak orang macam saya A MORNING PERSON..

terus melulu ke handfon..tengok2..

*someone* : penah awal ngat online?
afnas          : tanpa simpati terus reply [ sapa nie]
*someone*:  KR haha..
afnas          : jap2 kr 2009 ke 2010.ammar ke hilmi?
*someone*; oloh cekak hilmi kecek klate. x po la kjap aq mesej. aku nk maye..

rupa-rupanya, kr 2010, ammar..ha3 take care trhdp anak buah..thanks.

then, pergilah kami, bersama my mum pergi pasar, nak cari lauk nak memasak, oh, baru saya tahu, pagi-pagi nie ikan masih fresh!! fresh dari laut.ha3.

ronggeng2, eh2 nampak kepok leqok, lama tak makan, beli ma? jual!!! beli!!! adap berjual beli, ha3 best nyer..gi pasar..

wah ramai nya kaum lelaki kat pasar nie..kata kaum wanita banyak berjual..ha3..ni nak betul statement..kalau orang lelaki tak angkut barang ke pasar seperti sayur,buah,ikan,ayam dll siapa nak angkut?? lelaki kan? so orang perempuan hanya jual, kalau anda pergi pasar kul 10 katakan tak de dah orang lelaki angkat barang, tapi kalau anda pergi pagi2 hanya kelibat orang lelaki sibuk mengangkut barang..hebat!

pukul 9 lebih sampai kat rumah!..

tapi lain pulak bunyi nih..
kling..kling..kling...oh, bukan thaipusam
tp bunyi telipon rumah !!

assalamualaikum, ni nak oyak mak mah kembali ke rahmatullulah pada pagi tadi..(waris)

AL-FATIHAH..ha, arwah mak mah nie sangat baik ngan aku..kerana arwah mcm nenek aku..dan arwah sebenarnya adik beradik ibu kepada ayah saya..

my face became gloomy face!! 
my morning person is destroy..hanya linangan air mata dan perasaan sebak hanya menyelubungi diri...
terus balik kampung kat LORONG PADANG ENGGANG, PASIR HOR..my mum tak sempat masak pun hajatnya nak masak sama-sama..
kul 2.30 baru balik rumah selepas pengebumian..
tertidur keletihan..dan bangun kul 5 lebih..

ADD ON

sempena thaipusam, tahun pak jib ingin membina kabel naik ke batu cave, bernilai 10 juta..fuh!!! pas tu buang la tangga pas nie,susah-susah buat tangga buat habis ke simen dan besi je.. baru laku naik kabel pas nie, dapat jana pendapatan negara..boleh duit masuk poket

orang munafik!!! saya tak kata, dr. fatimah kata..

jelas kan.. sanggup dia buat macam ni kan?

SELESAI DAH KE kes al-tan-tu-ya..oo selepas siasat-siasat kes ada kena mengena dgn pak jib ngn cik mah terus kes pembunuhan ni senyap, duit masuk ke? terus terdiam kes tu? pelik-pelik kan  !!

konklusi, nmpaknya hari ni, my morning person tak menjadi..hanya senyum sedikit sahaja pagi tadi tu pun 2-5 saat, x lebih pun..

p/s

-saya nak tidor awal hari, letih sangat
-moral of the story, amir kalau nak jd morning person jgn terlalu overdos..relax je...
-malam jummat
-esok !! belum sedia nak jd a morning person, so nantilah nak cari hari2 yang sesuai...

No comments:

Post a Comment

thanks;)

thanks!!

Followers