Tuesday, February 15, 2011

full of stories *_^

Assalamualaikum dan SELAMAT TENGAH HARI !!!


hahaha ;hampeh rasa dengar berita jam berapa tadi ; MAJLIS AGAMA NEGERI JOHOR berjaya menangkap manusia hati batu ni , dalam OPS VALENTINE ! ada jugak manusia yang bernama seorang ISLAM pun meraikan perayaan, nauzubillah !
bukan setakat meraikan tapi ; melakukan benda-benda terlarang(zina) , 


semoga mereka diberi petunjuk dan hidayah supaya bertaubat ,,


sedarkah anda ; ni nak tunjukkan kepada kaum yang SEJENIS dengan saya ni ,


hang pi tak solat jumaat ; yang dengar ko khutbah? hang faham kan apa khatib baca?
hang tak dengar ?
ni cek nak habak ,, 
wahai kaum muslimin sekalian,saya berpesan kepada diri saya sendiri(khatib) dan para jemaah sidang jumaat sekalian, marilah kita bertaqwa, dengan sebenar-benarnya bertaqwa kepada ALLAH SWT, dengan melakukan segala suruhan-NYA dan meninggalkan segala larangan-NYA,,
faham kan?

sedar tak sedar , saya bersyukur kehadrat ilahi kerana ; apa? ALLAH SWT masih memberikan saya nikmat kesihatan selain daripada nikmat iman ; supaya saya terus berjuang menjadi seorang mujahid , seorang hamba yang mengharapkan keredhaan-MU , dan juga dapat merasai sekali lagi dalam usia saya 18 tahun , satu usia yang boleh dikatakan mematangkan saya dalam semua aspek , !  *mood 9 tahun lagi nak kawin* haha , x de lah..
sebenarnya , saya rasa gembira dan rasa syukur dapat meraikan HARI KEPUTERAAN NABI MUHAMMAD SAW,, 12 RABIULAWAL bersamaan 15 FEBRUARI 2010 tahun masihi ..


jom!! karnival masuk u,yang sengal sudah habis tp kita JOM pula BERSELAWAT ke-atas NABI !!!


jom berselawat !


                                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx           


pukul 8.30 malam ;


waduh-waduh baru je aku tulis pesanan taqwa kat atas tu, so aku kena teman my mum ke PERJUMPAAN PELAJAR PMR 2011 adik saya , wah sengal ..
kononya , pasang bahagia sedang ke sekolah untuk menjenguk anaknya
wah , bangga !


malas lagi nk cerita kat atas tu ...


                                                               xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


ni aku nak cerita pasal JOM MASUK U ; wah sengal !
macam mana aku boleh pergi yang tempat sengal ini ; pergi pun x boleh nak tanya soalan yang berbakul-bakul
aku buat soalan untuk tanya soalan..


tapi yang aku bawak berbakul-bakul aku jual je ke orang kat situ !


ok,pergi pukul 9.00 ..ngokngek + traffik jam..


sampai-sampai tengok , wah berduyun-duyun makhluk ALLAH SWT  pergi kat situ , aku memandang dari jauh orang yang pakai macam ni


baju putih
kain biru
baju kemeja putih
sluar olive green


ha, itulah PELAJAR SEKOLAH ,,


ramai giler, pelajar sekolah yang lambat lagi nak jom masuk u...aku rasa segan pakai t-shit pergi ke sana, 
macam budak tak sekolah, 
waduh-waduh


tengok ramai giler , sampai nak masuk pun berperingkat , kejap buka kejap tutup pintu supaya pengunjung diberi had untuk masuk ke pameran,
then, diberi masuk ke pusat pameran utama, orang berpusu-pusu kat situ ; then, saya dan mak saya tak tahan lepas tu keluar dari tempat tu, kerana apa? sesak nafas doe..


then, saya pergi tempat bahagian biasiswa dan macam-macam lagi, boleh la dapat informasi , 
geram sungguh, aku ni dah la jenis PEMALU sangat? tempat-tempat public, ni ..nampak sangat mak saya dapat goody bag, then saya tak dapat..tak mintak pun,die bagi..


nampaknya ,aku buat bodoh je..tak pe, pergi bukan semata-semata nak dapat goody back, tapi sedikit informasi..pun syukur..


then,masa berborak dengan faris pasal karnival ni pasal "goodybag'


ha3,faris kla bab goodie bag, die pantang, kerana apa? kalau sekolah-sekolah pergi ke karnival dan pameran ni, faris pantang mesti nak buat balik benda-benda dari tempat tu, such as GOODIEBAG..


aku terpaksa tahan malu,kalau jalan ngan mamat ni ,kerana apa..mesti die dengan slumber mintak dengan penjaga booth dengan muka slumber "semata-mata nak "goodie bag"
haha, aku pun tumpang untung krn mesti dia bagi jugak kat aku, thanks faris..


faris, wah banyak giler goodybag ! haha, banyak sangat..jom kita geledah dalam bilik..


ok,cara nak geladah, tgok-tegok brochure(tak thu nak eja) , tengok-tengok yang cantik-cantik je, tengok-tengok kertas yang berkilat dan licin, tengok-tengok sampai puas, selepas itu ; ambik kau aku gumpal jadi bulat,cantikkan, jadi bulat..
haha,maaf la, aku terpaksa sepak kau masuk dalam tong sampah


kejam tak aku,,


lepas tu, goodie bag je simpan...


BAGI ANDA YANG MANA PENTING DAN BANYAK ILMU ; GOODIE BAG KE? KERTAS YANG MENGANDUNGI INFORMASI DALAM GOODIE BAG????


hahaha...manusia-manusia.. betul la orang cakap benda yang baik tu kita tempis-tempis je, tp benda yang buruk ; pandai pulak ambik pedoman..
berBALIKAN DUNIA NI,, 


insaf,,
sambung lagi ; bukan nak kongsi , aku terpaksa cari baju lengan panjang , pelik kan laki pakai t-shirt lengan panjang? hurm, tapi aku terpaksa beli , untuk apa untuk lindung tangan aku tersentuh aurat, 
maaf la, kat karnival tu,dalam berasak-asak banyak tersentuh , aurat di kaum hawa..waduh-waduh..astaghfirullah..
ianya, satu dosa kecil ataupun boleh jadi besar,,


tanpa melengahkan masa, balik la,,dengan perasaan sedikit hampeh,, :(
singgah alik balik, beli air NYOR,, rasa-rasa kat rumah syafiq dekat chempaka..


                                                             xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


ok, next.. MAJLIS PERJUMPAAN PELAJAR PMR 2011,,
yup, adik saya bersekolah di SEKOLAH MENENGAH PENGKALAN CHEPA (2) yang mana sekolah dahulunya tempat sekolah melahirkan insan cemerlang dan juga berjaya menempatkan diri di SESTER iaitu AIZI,SHIRO dan banyak lagi..


1.30, majlis pukul 2.00ptg..
aku masih dengan fb..
dan mak saya jerit sinis,,


AMIR !!!!! PERGI MANDI, SEMAYANG ZOHOR !!! NAK PERGI DAH NI !!!!
amik kau, 
pesanan kepada ma,
hehe, ma saya dah besar(kononya,,padahal masih merengek minta duit,,basuh baju,lipat kain...beli tu beli ni..hehe)
yup, anak teruna mama ini dah matang ke?


seterusnya, pergi sekolah dengan penuh macho-nya anak teruna tatkala, perempuan kat sekolah tu, sedang meng-pose kan diri nya ,,membuatkan diriku perasan..ha3..


bersengkang mata mendengar ceramah ; jap sebelum tu ,


guru kelas ada bagi fail AKADEMIK ,


HURM , TGOK2... 6A 2B 1E
ambik kau adik, atas dahi !
ada E, wah eropah
bagus2..E untuk bahasa arab,
so,sy prefer tak payah ambil arab.
wau, english !! i'm proud of you,, walaupun abangmu ber-english tak hensem mana...uwekkk !


next, dengan penuh syukur kerana apa? dapat jumpa cikgu math masa form2
iaitu EN ROKHMAN CHE AWANG BUNGA,, ha3 ..beliau merupakan guru di smkpc1 sebelum berpindah ke smkpc2
yah !!! dapat jumpa cikgu,,walaupun seorang,,


TERINGAT dengan puisi dalam ANTOLOGI SEHIJAU WARNA DAUN rasanya, la..
menceritakan pasal seorang GURU TUA,,
nampaknya cg dah tak hensem seperti dulu,
tatkala aku bersalam dan mengucup tangannya pun suka ada garis kasar, lagi..



p/s
waduh-waduh
kali pertama tulis blog dalam dua sesi,,
mood ; menggatal datang lagi,, 
(@__________@)
                                                                                                                  






                                                                                 

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. pergh..panjang cite bro..tpi yg ats sekali tuu...=_= hurmm..entah hati ape rsenyer ye..

    Panas! Valentine Days Vs Maulidur Rasul??

    ReplyDelete
  3. ahahahha ; memang ada sejenis golongan yg hati batu

    ReplyDelete

thanks;)

thanks!!

Followers