Friday, February 25, 2011

PUTIHmerahBIRU 1st GIVE AWAY :D

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum dan salam ceria :D

(ceria tu)

Demi menjaga hati ORANG TUA dan aku di-tag oleh >AMIN<  untuk join contest putih ;merah ;biru ! 3 jenis je warna? kuning dan hijau ada ke?
>putihmerahbiru<


1) Be my follower 
(dah)

2) Buat 1 entri tentang giveaway nie
(dah)

3) Letak pic di atas dlm entri n sidebar (optional)
(tak kot))

4) Antara putih,merah dan biru. Mana pilihan kamu? 


ok , disebabkan ada tiga warna sahaja , ianya memberikan saya peluang untuk komen ketiga-tiga warrna !

PUTIH
warna putih ini dianggap kesucian, putih digambarkan bagai mana kita kembali fitrah kita sewaktu kita dahulu yang mana kita sahaja baru dilahirkan, sweetkan, semasa kita baby , ramai yang dukung kita, bermain ngan kita, menyusukan kita, memimpin tangan kita, mengucup kita, dan kata COMEL nya bayi ini,,semasa bayi ni kan betapa sucinya kita kan, suci sesucinya, tak berdosa pun kan?
tapi sekarang lain kan? manusia ini (aku) rasa takut sangat kerana 18 tahun hidup mungkin tidak terlepas dengan dosa , bayangkan RASULULAH pun bersifat MAKSUM , tetap berdoa, dan bertaubat dan inginkan keredhaan ALLAH SWT, 
apatah aku ni?

MERAH
merah bermaksud keberanian ; so saya kagum dengan RASULULAH , PARA SAHABAT dan PEJUANG ISLAM berjuang menegakkan agama ISLAM demi mempertahankan AKIDAH ISLAM , jika kita teliti kisah-kisah SUMAYYAH, BILAL pasti mengenangkan air mata , dan juga rakyat MESIR berjaya menggulingkan pemerintah BAPAK KUKU BESI , hosni mubarak, bayangkan mereka mampu sebuah kerajaan dalam masa 18 hari sedangkan untuk membina kerajaan bertahun-tahun !! masyaallah, mereka sanggup berhimpun di dataran TAHRIR sehinggakan JUTAAN rakyat, disitulah mereka makan,minum dan tidur ..keazaman mereka memperjuangkan HAK !

BIRU
perpaduan ; ALHAMDULILAH kita hidup dalam suatu masyarakat yang BERSATU PADU , dan masih berlandaskan ISLAM agama rasmi negara , sebenarnya bukan asas islam agama rasmi negara, pemimpin pun sebenarnya perlu menunjukkan mencontohi kepimpinan RASULULLAH SAW seperti yang ditunjukkan oleh para ulamak , masyaallah, malas nak ulas panjang , 

INIKAN MALAYSIA NEGARA ISLAM !!!
>TAKBIR< !!!!!

DAN BANYAK LAGI !

KONKLUSI SAYA PILIH : PUTIH 
4) Tag 2 org kwn dan pastikan mereka tahu :p
NUSAIBAH

5) Letak kan link entri anda kat bhgian comment di bwh.
(ok)

2 comments:

thanks;)

thanks!!

Followers